Een fijne zomervakantie is niet vanzelfsprekend.

 ‘Ik ging voor het eerst met mijn moeder naar de bioscoop’
– Taiza, 10 jaar

Afgelopen zomer trokken we door het land voor Nationaal Fonds Kinderhulp. We hebben gewerkt aan video’s rondom de Zomerpret-campagne. Een campagneclip voor social media en fondsenwerving, maar ook een impact video om te laten zien wat een Zomerpret kan betekenen. De clips brengen het probleem onder de aandacht dat voor 1 op de 9 kinderen een leuke zomervakantie niet vanzelfsprekend is.

Kinderhulp op pad

Met Pilar als razender (kids)reporter waren we bij het startschot van de campagne: het uitdeelmoment in de Efteling. 50 kinderen ontvingen een goed gevulde rugzak met dagjes uit, speelgoed en treinkaartjes.

Impact van het Zomerpret pakket

Vorig jaar was Taiza 1 van de 300 kinderen die een Zomerpretpakket in ontvangst mocht nemen. Ze kon haar geluk niet op! Haar vakanties brengt zij al haar hele leven door in en om het huis. Ze maken het met zo min mogelijk geld toch gezellig. Maar een keer écht op pad, naar een pretpark… samen met haar moeder… Dat was voor haar te gek!

De campagne

Terwijl kinderen uit de buurt wel leuke dingen doen met het gezin, zoals een dagje uit, een middagje naar het zwembad of zelfs op vakantie gaan, blijft Julia thuis. Bij haar thuis is er na het ongeluk van haar vader geen geld over voor extraatjes. Dankzij Kinderhulp kunnen ook deze kinderen er in de zomervakantie op uit en hebben zij een fijne tijd. En heel belangrijk: mooie verhalen als ze weer op school komen in september!

 

Meer informatie over het Zomerpret is te lezen op de website van Kinderhulp.
Meer van ons videocommunicatiewerk zien? Klik hier.